serwis
Serwis – często zadawane pytania
Znajdź swój model urządzenia na liście poniżej.
Syczenie z żółtej końcówki
Jest to prawidłowe działanie, służące upuszczaniu powietrza z mankietu. W żółtym łączniku znajduje się zawór pasywny, który syczy podczas pompowania i pomiaru ciśnienia.
Urządzenie dopompowuje powietrze podczas napełniania mankietu
To prawidłowe działanie technologii Gentle+. Urządzenie zaczyna od niższej wartości ciśnienia i dopompowuje do optymalnej wartości. Podczas pompowania, gdy na wyświetlaczu ciśnienie skurczowe osiągnie 10–20 mmHg, można wcisnąć przycisk start i manualnie dopompować ciśnienie do momentu, aż jego wartość będzie oscylowała w okolicach 40 jednostek ponad spodziewane ciśnienie skurczowe. W przypadku wielokrotnego dopompowywania, skontaktuj się z serwisem.
Pojawia się ERR1
Mankiet jest zbyt słabo zapięty. Zapnij mankiet mocniej. Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z serwisem. Łącznik mankietu jest zbyt lekko przypięty. Upewnij się, że łącznik jest szczelnie zamontowany.
Pojawia się ERR2
Pacjent porusza się lub mówi podczas pomiaru. Należy zachować bezruch i milczenie. Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z serwisem.
Pojawia się ERR3
Występuje nieszczelność mankietu. Wymień mankiet. Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z serwisem.
Urządzenie wyłącza się podczas pompowania
Wymień baterie na nowe.
Po włączeniu na ekranie miga zero, a następnie aktywuje się ustawianie daty i godziny
Wymień baterie na nowe. Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z serwisem.
Brak moich pomiarów w aplikacji
Odinstaluj aplikację, usuń urządzenie z listy sparowanych, sprawdź poprawność daty i godziny w ciśnieniomierzu, zainstaluj aplikację ponownie i spróbuj sparować. Dodatkową możliwością rozwiązania problemu jest rozszerzenie zakresu wyświetlanych pomiarów, np. od 1900-01-01 do daty bieżącej. W tym zakresie zaginione pomiary zostaną wyświetlone. Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z działem serwisu lub informatycznym.
Ciśnieniomierz mówi w innym języku
Ustaw język według instrukcji.
Brak głosu
Skontaktuj się z serwisem.
Brak wskazań wyników po pomiarze
Sprawdź, czy przełącznik z lewej strony aparatu jest ustawiony na „1”. Jeśli jest na „3”, urządzenie pokaże wynik po trzykrotnym pomiarze.
Urządzenie nie łączy się z telefonem
Odinstaluj aplikację, usuń urządzenie z listy sparowanych, sprawdź poprawność daty i godziny w ciśnieniomierzu, zainstaluj aplikację ponownie i spróbuj sparować. Wypełnij niezbędne dane i na ekranie głównym aplikacji rozpocznij parowanie, naciskając i przytrzymując przycisk rozpoczęcia pomiaru. Potwierdź także parowanie na telefonie. Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z działem serwisu lub informatycznym.
Źle zszyty mankiet, dziura w mankiecie
Celowe pozostawienie otworu w mankiecie służy do wyciągnięcia silikonowej wkładki przed praniem jego pokrowca.
Urządzenie dopompowuje powietrze podczas napełniania mankietu
To prawidłowe działanie technologii Gentle+. Urządzenie zaczyna od niższej wartości ciśnienia i dopompowuje do optymalnej wartości. Podczas pompowania, gdy na wyświetlaczu ciśnienie skurczowe osiągnie 10–20 mmHg, można wcisnąć przycisk start i manualnie dopompować ciśnienie do momentu, aż jego wartość będzie oscylowała w okolicach 40 jednostek ponad spodziewane ciśnienie skurczowe. W przypadku wielokrotnego dopompowywania, skontaktuj się z serwisem.
Pojawia się ERR1
Mankiet jest zbyt słabo zapięty. Zapnij mankiet mocniej. Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z serwisem. Łącznik mankietu jest zbyt lekko przypięty. Upewnij się, że łącznik jest szczelnie zamontowany.
Pojawia się ERR2
Pacjent porusza się lub mówi podczas pomiaru. Należy zachować bezruch i milczenie. Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z serwisem.
Pojawia się ERR3
Występuje nieszczelność mankietu. Wymień mankiet. Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z serwisem.
Urządzenie wyłącza się podczas pompowania
Wymień baterie na nowe.
Po włączeniu na ekranie miga zero, a następnie aktywuje się ustawianie daty i godziny.
Wymień baterie na nowe. Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z serwisem.
Brak wskazań wyników po pomiarze.
Sprawdź, czy przełącznik z lewej strony aparatu jest ustawiony na „1”. Jeśli jest na „3”, urządzenie pokaże wynik po trzykrotnym pomiarze.
Urządzenie nie łączy się z telefonem.
Odinstaluj aplikację, usuń urządzenie z listy sparowanych, sprawdź poprawność daty i godziny w ciśnieniomierzu, zainstaluj aplikację ponownie i spróbuj sparować. Wypełnij niezbędne dane i na ekranie głównym aplikacji rozpocznij parowanie, naciskając i przytrzymując przycisk rozpoczęcia pomiaru. Potwierdź także parowanie na telefonie. Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z działem serwisu lub informatycznym.
Urządzenie dopompowuje powietrze podczas napełniania mankietu
To prawidłowe działanie technologii Gentle+. Urządzenie zaczyna od niższej wartości ciśnienia i dopompowuje do optymalnej wartości. Podczas pompowania, gdy na wyświetlaczu ciśnienie skurczowe osiągnie 10 – 20 mmHg, można wcisnąć przycisk start i manualnie dopompować ciśnienie do momentu, aż jego wartość będzie oscylowała w okolicach 40 jednostek ponad spodziewane ciśnienie skurczowe. W przypadku wielokrotnego dopompowywania, skontaktuj się z serwisem.
Pojawia się ERR1
Mankiet jest zbyt słabo zapięty. Zapnij mankiet mocniej. Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z serwisem. Łącznik mankietu jest zbyt lekko przypięty. Upewnij się, że łącznik jest szczelnie zamontowany.
Pojawia się ERR2
Pacjent porusza się lub mówi podczas pomiaru. Należy zachować bezruch i milczenie. Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z serwisem.
Pojawia się ERR3
Nieszczelność mankietu. Wymień mankiet. Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z serwisem.
Urządzenie wyłącza się podczas pompowania.
Wymień baterie na nowe.
Po włączeniu na ekranie miga zero, a następnie aktywuje się ustawianie daty i godziny.
Wymień baterie na nowe. Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z serwisem.
Brak wskazań wyników po pomiarze.
Aby uzyskać wynik, poczekaj, aż urządzenie wykona trzy pomiary i wyświetli wynik. Możesz również przełączyć urządzenie na pojedynczy pomiar. W tym celu, przy wyłączonym urządzeniu, naciskaj przycisk MAM i obserwuj lewy górny róg wyświetlacza. Jeśli zapali się ikona MAM, oznacza to, że urządzenie jest ustawione na potrójny pomiar. Po ponownym naciśnięciu przycisku ikona zgaśnie, co oznacza przejście na pojedynczy pomiar.
Urządzenie dopompowuje powietrze podczas napełniania mankietu
To prawidłowe działanie technologii Gentle+. Urządzenie zaczyna od niższej wartości ciśnienia i dopompowuje do optymalnej wartości. Podczas pompowania, gdy na wyświetlaczu ciśnienie skurczowe osiągnie 10 – 20 mmHg, można wcisnąć przycisk start i manualnie dopompować ciśnienie do momentu, aż jego wartość będzie oscylowała w okolicach 40 jednostek ponad spodziewane ciśnienie skurczowe. W przypadku wielokrotnego dopompowywania, skontaktuj się z serwisem.
Pojawia się ERR1
Mankiet jest zbyt słabo zapięty. Zapnij mankiet mocniej. Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z serwisem.
Pojawia się ERR2
Pacjent porusza się lub mówi podczas pomiaru. Należy zachować bezruch i milczenie. Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z serwisem.
Pojawia się ERR3
Nieszczelność mankietu. Wymień mankiet. Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z serwisem.
Urządzenie wyłącza się podczas pompowania
Wymień baterie na nowe.
Po włączeniu na ekranie miga zero, a następnie aktywuje się ustawianie daty i godziny
Wymień baterie na nowe. Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z serwisem.
Wynik pomiaru jest zbyt wysoki lub zbyt niski
Podczas pomiaru nadgarstek musi być ustawiony na wysokości serca. Można do tego celu użyć etui, podkładając je pod przedramię ręki.
Pojawia się ERR1
Mankiet jest zbyt słabo zapięty. Zapnij mankiet mocniej. Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z serwisem. Łącznik mankietu jest zbyt lekko przypięty. Upewnij się, że łącznik jest szczelnie zamontowany.
Pojawia się ERR2
Pacjent porusza się lub mówi podczas pomiaru. Należy zachować bezruch i milczenie. Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z serwisem.
Pojawia się ERR3
Nieszczelność mankietu. Wymień mankiet. Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z serwisem.
Urządzenie wyłącza się podczas pompowania
Wymień baterie na nowe.
Ciśnieniomierz bardzo wysoko pompuje mankiet pomimo niskiego lub normalnego ciśnienia krwi
Mankiet jest zbyt słabo zapięty. Zapnij mankiet mocniej.
Pojawia się ERR1
Mankiet jest zbyt słabo zapięty. Zapnij mankiet mocniej. Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z serwisem.
Pojawia się ERR2
Pacjent porusza się lub mówi podczas pomiaru. Należy zachować bezruch i milczenie. Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z serwisem.
Pojawia się ERR3
Nieszczelność mankietu. Wymień mankiet. Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z serwisem.
Urządzenie wyłącza się podczas pompowania
Wymień baterie na nowe.
Po włączeniu na ekranie miga zero, a następnie aktywuje się ustawianie daty i godziny
Wymień baterie na nowe. Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z serwisem.
Wynik pomiaru jest zbyt wysoki lub zbyt niski
Podczas pomiaru nadgarstek musi być ustawiony na wysokości serca. Można do tego celu użyć etui, podkładając je pod przedramię ręki.
Pojawia się ERR1
Mankiet jest zbyt słabo zapięty. Zapnij mankiet mocniej. Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z serwisem. Łącznik mankietu jest zbyt lekko przypięty. Upewnij się, że łącznik jest szczelnie zamontowany.
Pojawia się ERR2
Pacjent porusza się lub mówi podczas pomiaru. Należy zachować bezruch i milczenie. Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z serwisem.
Pojawia się ERR3
Nieszczelność mankietu. Wymień mankiet. Jeśli problem nie ustępuje, skontaktuj się z serwisem.
Urządzenie wyłącza się podczas pompowania
Wymień baterie na nowe.
Ciśnieniomierz bardzo wysoko pompuje mankiet pomimo niskiego lub normalnego ciśnienia krwi
Mankiet jest zbyt słabo zapięty. Zapnij mankiet mocniej.
Brak wskazań wyników po pomiarze
Został naciśnięty przycisk numer 2, czyli podwójny pomiar. Aby uzyskać wynik, poczekaj, aż urządzenie wykona dwa pomiary i wyświetli wynik.
Przestawienie skali pomiaru z °F na °C
Aby przestawić skalę na Celsjusza, przy wyłączonym urządzeniu wciśnij przycisk start i trzymaj wciśnięty, aż pojawi się „—F”. Zwolnij przycisk i ponownie krótko naciśnij. Pojawi się „—C”. Wyłącz urządzenie. Termometr będzie mierzył w stopniach Celsjusza przy kolejnym użyciu.
Rozbieżne wyniki pomiarów
Wyczyść czujnik pomiarowy zgodnie z instrukcją opisaną w dziale „Czyszczenie i dezynfekcja”.
Wyświetla się „L” na czerwonym tle
Temperatura otoczenia poniżej 16 °C.
Przestawienie skali pomiaru z °F na °C
Aby przełączyć stopnie °C na °F, wyłącz termometr, wciśnij i przytrzymaj przycisk MODE przez 3 sekundy. Na wyświetlaczu pojawi się ikona „Beeper”. Ponownie naciśnij przycisk MODE, aby wyświetlić bieżącą skalę pomiaru («°C» lub «°F»). Zmień skalę pomiaru, naciskając przycisk M. Po wybraniu skali naciśnij przycisk START/IO, aby przejść do trybu gotowego do pomiaru. W przeciwnym razie urządzenie automatycznie przełączy się na gotowy do pomiaru po 10 sekundach.
Rozbieżne wyniki pomiarów
Wyczyść czujnik pomiarowy zgodnie z instrukcją opisaną w dziale „Czyszczenie i dezynfekcja”.
Wyświetla się „L” na czerwonym tle
Temperatura otoczenia poniżej 16 °C.
Rozbieżne wyniki pomiarów
Należy wyczyścić soczewkę czujnika pomiarowego zgodnie z instrukcją.
Niski pomiar temperatury ciała
Sprawdź, czy suwak z lewej strony termometru jest na ikonie głowy. W innym wypadku termometr mierzy temperaturę obiektów.
Wyświetla się „L” na czerwonym tle
Należy skierować termometr na środek czoła z odległości około 4 cm, a następnie krótko nacisnąć przycisk z ikoną termometru.
Temperatura zmierzona pod pachą jest zbyt niska
W przypadku takiego wyniku pomiaru, proszę zignorować sygnał dźwiękowy, a czas pomiaru wydłużyć. Drugim rozwiązaniem jest umieszczenie termometru pod pachą i poczekanie, aż końcówka termometru się zagrzeje i dopiero włączyć pomiar.
Brak pamięci pomiaru
Po zakończeniu pomiaru ekran wyświetlacza zostaje wygaszony, ale pamięć w urządzeniu jest zachowywana. Aby wywołać wynik ostatniego pomiaru, wciśnij i przytrzymaj przycisk, aż na ekranie pojawi się wynik. Po wyświetleniu wynik zostaje automatycznie usunięty z pamięci i nie można go ponownie odczytać.
Urządzenie nie rozpyla leku.
- Testowanie generatora powietrza
Podłącz samą rurkę do inhalatora, a następnie włącz urządzenie. Na 3-4 sekundy zatkaj palcem koniec rurki, a następnie puść (powtórz kilka razy). Powinno być wyczuwalne tworzenie się ciśnienia powietrza w rurce. Jeśli nie ma ciśnienia, oddaj urządzenie do serwisu. Jeśli ciśnienie jest wyraźnie wyczuwalne, przejdź do kolejnego kroku. - Sprawdzenie pojemnika na lek
W pierwszej kolejności sprawdź, czy w pojemniku na lek znajduje się rozpylacz. W pojemnikach, gdzie rozpylacz jest ułożony w specjalnych prowadnicach, sprawdź poprawność jego ułożenia. Następnie nalej niewielką ilość wody, podłącz zbiorniczek do rurki i przetestuj, czy woda jest zamieniana w aerozol. Pamiętaj, że są to części (akcesoria) zużywalne i należy je wymieniać co 3 miesiące przy codziennym użytkowaniu. Nie podlegają one gwarancji.
Bardzo głośna praca urządzenia
Skontaktuj się z serwisem.
Z inhalatora wycieka lek
Lek został wlany do otworu pojemnika na filtr zamiast do zbiorniczka, co grozi porażeniem prądem. Należy natychmiast wysłać urządzenie do serwisu w celu naprawy. Naprawa jest płatna, ponieważ urządzenie zostało uszkodzone z winy użytkownika poprzez użycie niezgodne z instrukcją obsługi.
Inhalator wyłącza się po kilku lub kilkunastu sekundach
A) Wymień baterie na nowe. W przypadku modelu NEB 500 sprawdź, czy akumulator jest dobrze naładowany. Jeśli posiadasz w zestawie zasilacz, sprawdź działanie inhalatora przy jego użyciu.
B) Pamiętaj, że w tych urządzeniach nie można używać preparatu Nebu-Dose.
C) Jeżeli to nie przyniesie rezultatu, odłącz głowicę od inhalatora i suchą, ostrą ściereczką wyczyść styki połączeniowe (metalowe), które przewodzą prąd od generatora do głowicy. Przy dłuższym użytkowaniu może pojawić się nalot, który powoduje słabszy przepływ prądu.
D) Następnie wlej do zbiorniczka gorącą wodę o temperaturze około 70°C i uruchom inhalator. Jeśli pierwsza próba się nie powiedzie, zostaw wodę do ostygnięcia, zmień ją ponownie na gorącą i włącz urządzenie. W inhalatorach NEB 800 uruchom tryb „Turbo” przy użyciu zasilacza.
E) Jeżeli urządzenie było intensywnie użytkowane, może zajść konieczność wymiany głowicy.
F) Jeżeli urządzenie nadal nie rozpyla leku, skontaktuj się z serwisem.